Tuesday, August 10, 2010

RAMADHAN DATANG LAGI [INTRO]



yes!!! fasting month is coming back!!
bile cite pasal puase mesti seronok kn kn kn??? hahahha~! kali nie aku nak share cite pasal aku (Rasydan B. Salleh) dengan bulan yg aku suke that is bulan puase (Ramadhan Almubarak).. sebenarnye ramadhan n rasydan x boleh dipisahkan.. it is because, on 30/04/1989, the date that i was born is during fasting month... korg taw x fakta niee??haa... xtaw kn kn kn?? ok2 skarang korg dah tau ryte? yup... aku nie susah sgt nak di lahirkan, almaklum r anak lelaki 1st... so memang degil r... sian kat mak aku... kepale ku tersepit di celah tulang so makin lambat aku lahir... but after mak aku makan makanan yg ajaib... then freely aku ngan senang hati nye keluar n lahir ke dunia... yes!!! korang rase ape yg mak aku mkn?? jeng3~! teke r... aduh x nk teke lak korg nie....... jawapan nye.... LEMANG!!!! yeah it seem to be my fav food nowadays!! so that is my 2nd point of why ramadhan and rasydan can't be separate!!

ok.... then, after i born to this world.... "what will be my name?" is a question that must be answer by ROKIAH BT MD ISHA and SALLEH B ZAKARIA.... since my grandfather are still alive on that time, he prefer to give my name.... and he gave me... RAMADHAN B SALLEH. surprising ryte?? but my mother and father felt like the name are too heavy for me to bearing the responsibility (ala tanggungjawap berat la kot) so they prefer to changed it into RASYDAN B SALLEH (which i be honored to used it for my name)..
can you see the 4rd point of why Ramadhan and Rasydan cannot be separate? hahha~!

and from my 1st air breath until i got my own name... it is all about Ramadhan Al-Mubarak.. so no wonder this is my fav month, the month that i always miss, and i realy2 hope that i die on this month too... but hope panjang umur la... hehehe.. (xnk korg sedih time raye..)

ok thats all for this 1st nite of Ramadhan Al-Mubarak (11/08/2010)bersamaan.... 1 ramdhan brape hijrah ey?? alamak... 1427 ey?? aduh~! t aku carik k...
don't forget to follows my update dengan tajok:


RAMADHAN DATANG LAGI [CHAPTER 1-PUASA KANAK-KANAK],
RAMADHAN DATANG LAGI [CHAPTER 2-PUASA REMAJA TEKNIK],
RAMADHAN DATANG LAGI [PUASA UNIVERSITI],
RAMADHAN DATANG LAGI [FINAL CHAPTER PUASE DAH NAK RAYA]..

hopefully see u later.. insyaallah..

No comments:

Post a Comment