Sunday, November 14, 2010

went fishing~!

fishing is my great hobby!!!! i can smile without any reason if i go for a fishing~! on 13/11/2010, we decided to go for a fishing since we just finished our 1st final examination in our degree study!!
location??? secret.... hahahahaha~! actually it nearby the UiTM Puncak Perdana....
so... on late evening 13.... we started our journey.. since the day becomes darker (already night actually) we decided to take a rest n go on 14/11/2010 early morning...

yet early in the morning... around 0645am
location


malang nye....... dari pkol 0645.... sampai pkol 1000..... mcm haram jerkkkk~ hahahh~!
hampeh.... ikan besar lompat2 siap lalu bakar line depan kitorang... tp haram nak mkn... cengkerik 2 engget tuuu~ tambah roti mahal 2 engget lagi~ bapak memilih ikan kat situ....

so... kitorg pon mule r panas punggung nak tukar tempat.... acap pon dah siap layan tido dekat setengah jam tepi paye... babi die x risau ke tergolek masuk air?? haishhh....... so... kitorg pon mule kan perjalanan ke lokasi rahsie.... kire2 5 minit perjalanan dari kawasan asal.... hasil nye....

acap sedang usha lubuk... depan tu aku dapat belida... hahahha
habitat terbaek bagi spesis haruan, toman, lampan, belida dan ketutu
mase nie... kitorg mule2 samapi... kitorg just terlepas trip ikan2 makan pagi... coz dah pkol 1005.. mase kitorg sampai ade r dekat sejam baru dapat sambutan menarik dari ikan.... bese la cerite pemamcing... "aku nampak pelampung tu tetibe tenggelam.. so aku gulung tali ckit2... nampak tali dah tegang ckit sentap r ape lagi!!! hahahah tp sayang... ikat x kuat sape suh... tali terlucut dari sambungan,,,, hampeh!!! besar kot!!! x caye tnye acap! die yg ade kat sebelah aku tadi mase aku layan ikan.."
xdpt ikan pon xpe janji mate terpukau dek keindahan paya nie... indah la gak...
tgh sebok2 nak kemas... kulit dah gelap coz g jalan2 carik port baek tok sesi petang.,... tetibe... air berkocah! tali dah tegang!! hahahha maka! selepas ditarik n acap dah masuk dalam air 2 kali... akhirnye... ikan pertame aku dah naek~ PAK HARUAN MAKAN ANAK~ time kasih acap... ko tergolek sebab ikan aku... hahahhahah~!
after that kitorg kepanasan yg amat sangat.. so we decided to leave the place n makan~ petang cikit buruan kembali bermula.... dan hasil nye????

its ikan belida... agak kelakar cara aku pancing ikan nie coz die betol2 ade kat bawah kayu depan aku.. aku pakai udang casting (gewang udang) sat lagi die boleh nk sambar... aku tgk ai ikan nie men2 lak... aku tukar umpan n teros men... hahahha~! acap tanye ko wat pe, aku jawap men ngan anak ikan... (busuk hati x nak bgtaw ade ikan depan aku) hahahha kali ke 3 tukar umapan... die sambar n gonggong bawak lari umpan aku sentap!!! n naik la si ikan belidaaa~ hahaha~
lokasi sesi petang...
last2 ikan nie dok dalam akuarium aku daaa

2 comments: